Viatge a Avinyó

El proppassat dimecres11 de maig, els alumnes de tercer d’ESO del crèdit variable de francès vam sortir d’Anglès molt entusiasmats, disposats a passar tres dies fantàstics a França.

Teníem moltes ganes de fer aquesta sortida per poder posar en pràctica tot el que havíem après durant els dos anys d’estudi del francès i parlar amb gent del país com si també ho fóssim. A més, també teníem interès per viure uns dies en horari francès, fet que significa dinar i sopar molt més aviat que a Catalunya.
Abans de realitzar el viatge, vam dur a terme diferents activitats per conèixer les ciutats que visitaríem i preparar-nos teòricament. Cada parella va haver de fer un treball de recerca d’una de les ciutats o d’un monument en concret per exposar-ho davant dels companys un cop fóssim allà.
Personalment, no sabia massa res d’Avinyó abans de fer el treball, i fins i tot m’atreviria a dir que només em sonava per la famosa cançó del conegut pont, però ara que ja l’he visitat puc dir que és una ciutat preciosa, digna de conèixer.
El dimecres vam parar a Nîmes, on vam dinar i fer una volta ràpida per la ciutat. Després vam fer una estona més de camí fins arribar a l’alberg d’Avinyó, on ens vam repartir per habitacions. Vam anar al centre de la ciutat i vam tenir una estona per voltar per allà i conèixer els diferents carrers, fins a l’hora de sopar, que encara ens va tocar prou tard considerant la puntualitat dels francesos.

L’endemà al matí, vam visitar el palau dels Papes i ens vam acostar una mica al pont per veure’l. Vam dinar a on vam voler d’Avinyó, i a la tarda vam anar a Uzès, que és una ciutat bastant més petita, i a la fàbrica d’Haribo, a la botiga de la qual vam entrar per comprar llaminadures. En tornar vam tenir una estona lliure per fer entrevistes a gent del carrer amb francès.
El divendres al matí vam visitar unes coves petites però molt interessants i vam visitar Arles, on vam dinar. Ens vam parar al castell de Tarascon, i a la tarda vam passar amb l’autobús pel Parc Natural de La Camargue. Finalment ens vam parar a Aigües-Mortes, on vam tenir mitja hora lliure.
Va ser una sortida molt divertida i interessant que espero que es continuï fent perquè moltes més promocions d'estudiants puguin gaudir d’aquesta experiència!